Wyszukaj

Reklama

Obsługiwane przez usługę Blogger.
wtorek, 22 stycznia 2013

Autorem artykułu jest Agata K

W czasach dynamicznego rozwoju nowych technologii oraz natłoku informacji, zwrócenie uwagi współczesnego konsumenta to nie lada sztuka. Coraz więcej młodych przedsiębiorców ma jednak świadomość, że aby dotrzeć do potencjalnego klienta, konieczne jest zaistnienie tam, gdzie on aktualnie przebywa, czyli w Internecie.

Strona WWW
Strona internetowa to konieczność, którą musi posiadać każda firma, która chce ze swoją ofertą trafić do dzisiejszego nabywcy. Dlaczego? Coraz więcej ludzi, podejmując decyzje zakupowe, uprzednio porównuje kilka podobnych produktów czy usług korzystając właśnie z platformy internetowej. Częściej zdarza się także, że zakup ten jest dokonywany bezpośrednio poprzez stronę internetową oferenta. Według Raportu Gemiusa “E-commerce w Polsce 2011” aż 70% użytkowników Internetu dokonało kiedykolwiek zakupu poprzez ten kanał sprzedaży. Widać więc potencjał wysokiego zwrotu z inwestycji w dobrze zaprojektowaną witrynę internetową.

Widoczność strony w wyszukiwarkach
Obecność strony firmowej w Internecie nie przyniesie większych korzyści bez odpowiedniej jej widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Strona powinna być odpowiednio zoptymalizowana oraz pozycjonowana, by potencjalny klient mógł się dowiedzieć o ofercie firmy. Dlaczego jest to takie ważne z punktu widzenia biznesu? Wyobraźmy sobie taką sytuację...

Pewien przedsiębiorca szuka w Internecie biura rachunkowego, któremu ma zamiar zlecić prowadzenie księgowości dla swojej firmy. W jaki sposób to zrobi? Z pewnością wystuka adres najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie - Google na swoim komputerze, po czym sformułuje pewien przekaz, który będzie zapytaniem (fraza, słowa kluczowe), dla którego wyszukiwarka dostarczy mu odpowiedzi (wyniki wyszukiwania) w postaci wielu stron. Dane zapytanie może mieć przykładowo następującą postać “agencja reklamowa Zielona Góra” - znaczy to, że poszukuje on agencji reklamowej ale w obrębie konkretnego miasta, dlatego do słowa kluczowego “agencja reklamowa” dopisał dalej jego usytuowanie. Po wpisaniu frazy, użytkownik otrzyma ponad 10 stron odnośników, zawierających ponad 10 linków na każdej z nich. Wszystkie one będą pasowały do wpisanego zapytania, jednak nie wszystkie mają taką samą szansę trafienia na nią przez użytkownika.

Facebook marketing
Na portalach społecznościowych, które są jednym z odłamów mediów społecznościowych, działają firmy czy marki, które zakładają tam swoje strony fanowskie zwane fanpage (nazwa odnosi się do stron firm, które funkcjonują na Facebooku). Są one dla nich nowoczesnym narzędziem, służącym do zainteresowania swoim produktem (usługą) daną rzeszę osób, a co za tym idzie uzyskania z tego szeregu korzyści, m.in. zwiększenia świadomości istnienia firmy w świadomości ludzi. Tworzą się wówczas społeczności zgromadzone wokół pewnego tematu, które firmy mogą wykorzystać na różnorakie sposoby.
Podsumowując, warto zaznaczyć, że posiadanie atrakcyjnej strony internetowej nie gwarantuje, że użytkownik skorzysta z oferty firmy. Trzeba bowiem wcześniej podjąć odpowiednie kroki, by w ogóle odnalazł ją w gąszczu milionów innych stron, a jak już się na niej znajdzie, zatrzymać go na dłużej.

---
Więcej na temat marketingu internetowego można dowiedzieć się czytając artykuł Marketing internetowy - praktyczne wskazówki dla małych firm na blogu Assist Media
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

0 komentarze:

Translate

Popularne posty

Obserwatorzy